Naujienos

Birštoniečių kelionė į Taizė (2010)

Pirmą kartą po ilgos pertraukos Birštono jaunimas šių metų vasarą vyko į piligriminę kelionę į Prancūzijoje įsikūrusį miestelį Taizė. Atvykti į Taizė reiškia kartu ieškoti Dievo, kartu melstis ir giedoti su Taizė broliais.

Burgundijos kalnuose, Pietryčių Prancūzijoje įsikūręs mažas Taizė kaimelis pasaulyje garsėja ne tik vaizdingomis apylinkėmis ir įspūdingu peizažu – daugeliui Taizė pirmiausia asocijuojasi su viena garsiausių piligrimystės vietų Europoje. Kasmet ten įsikūręs vienuolynas sutraukia tūkstančius žmonių iš viso pasaulio. Nuo ankstaus pavasario iki vėlyvo rudens į Taizė atvyksta sausakimši autobusai jaunuolių iš viso pasaulio – lietuviai ne išimtis. Taizė – tai ekumeninė bendruomenė, apimanti visas krikščionybės konfesijas.

Birštono jaunimas tris mėnesius labai atsakingai su mūsų mylima vadove Rūta Giniūnaitė ruošėsi šiai kelionei. Vyko grupės pasiruošimas, kuriuose kalbėjome apie Taizė bendruomenę, rodėme filmus, gėrėme arbatą, žaidėme įvairius žaidimus ir svarbiausia - meldėmės Taizė malda.

Kiekvienas atvykęs į Taizė naujai suvokia gyvenimo prasmę, įgyja naujų jėgų. Gyvena paprastą gyvenimą, geriau suvokia, kad kasdienis gyvenimas – kaip tik ta vieta, kur Kristus laukia mūsų. Kai kurie jaunuoliai ieško būdų, kaip sekti Kristų visą gyvenimą. Laikas, praleistas Taizė, gali padėti aiškiau išgirsti šį pašaukimą.

Kasdien žmonės renkasi į Taizė brolių dėstomas Biblijos įvado paskaitėles, po kurių eina tylos ir dalijimosi pokalbių grupelėse laikas. Popietiniai teminiai susitikimai padeda pagilinti tikėjimą, susirasti naujų draugų, sužinoti, ką apie tikėjimą mano kitų šalių jaunimas. Jaunuoliai, kurie nori, gali praleisti savaitę tyloje, skirti laiko įsiklausyti, kaip Dievas kiekvienam kalba maldoje.

Taizė nėra aptarnaujančio personalo, todėl visi pasiskirsto darbais ir visa savaitę kartu su draugais iš kitų šalių juos daro, pvz.: plauna tualetus, renka šiukšles, pluša virtuvėje, dalina maistą... Gyvenimo sąlygos Taizė yra labai paprastos - visi gyvena mažuose nameliuose arba palapinėse, didžioji dienos dalis praleidžiama lauke. Taizė pamaldos vyksta tris kartus per dieną. Tai pamaldos, į kurias gera eiti - giedamos giesmės įvairiomis kalbomis, skaitoma Biblija, būna 8 - 10 minučių tylos pertrauka, kur kiekvienas gali ką nors gražaus pasakyti Dievui.

Į šią kelionę vyko 40 jaunuolių. Pakeliui nakvojome gražiame Vokietijos kaimelyje Roßbache, kuriame galėjome pailsėti ir atsigauti po ilgos kelionės autobuse. Kelionę į Taizė tęsėsi tris dienas, tačiau jos mums tikrai neprailgo. Atvykę sekmadienį iškart dalyvavome rytinėse pamaldose, po kurių valgėme pusryčius ir laukėm grupės priėmimo. Gavę nakvynę, sužinoję, kur dirbsime ir susipažinę su programa, pradėjome savo Taizė savaitę.

Ši savaitė praėjo taip greitai, kad net nepastebėjome. Buvo be galo sunku išvažiuoti. Kiekvienas ten nuvykęs trokšta sugrįžti, žmonės ten labai paprasti ir draugiški. Būdami Taizė išmokome suprasti kitus žmones, daugiau šypsotis, susiradome naujų draugų, išmokome melstis. Valgymas su šimtais žmonių, darbas kartu, dainos ir žaidimai vakarais tikrai duoda kažką tokio, ką galima pavadinti stebuklu, kurio niekad anksčiau neesi patyręs. Grįžę žmonės iš Taizė nori būti kitokie, nori kažką pakeisti savo gyvenime. Neveltui tame kaimelyje paplitęs posakis- ,, Taizė prasideda tik tada, kai grįžti“.

Su didele meile dėkoju mūsų vadovams Rūtai Giniūnaitei ir Tadui Pikteliui (seminaristui), jie išties buvo nuostabūs mūsų kelionės angelai sargai. Dėkoju Birštono parapijos klebonui Jonui Dalinevičiui, kuris prisidėjo prie šios kelionės ir kartu su visa parapija meldėsi už mūsų kelionę. Visa mūsų Taizė grupė buvo nuostabi - niekada nepamiršiu juoko, nuoširdžių šypsenų, darbo kartu, bendrų maldų bei šokių „Oyake“.